Lees hier de algemene voorwaarden van Ottentic
HUISREGELS
Het gebouw wordt voor alle events met uitzondering van een vergadering in zijn geheel verhuurd. De drie ruimtes (bar, eetruimte en vergaderzaal) zijn beschikbaar voor de huurder, hierna organisator genoemd.
Maximaal toegelaten personen: 85
De organisator gedraagt zich als een goede huisvader en laat de ruimtes proper achter. Afval wordt opgeruimd in de voorziene vuilbakken. Lege flessen worden in aparte bakken gezet. Sigarettenpeuken op de stoep worden opgeruimd. Decoratie wordt verwijderd en meegenomen. De ruimtes en meubels worden na het event terug in de originele staat achtergelaten.
Bij niet-naleving wordt een opruimkost van € 50 aangerekend.
Gebroken glazen worden aangerekend aan € 5/glas. Gebroken borden aan € 10/bord.
Het hele gebouw is rookvrij en voorzien van rookmelders.
De huurprijs is inclusief elektriciteit, verwarming en SABAM (exclusief live muziek).
De billijke vergoeding is verplicht voor huur van een polyvalente zaal zonder dans.
Als er dansgelegenheid bij te pas komt, dient de huurder zelf voor de extra ‘billijke vergoeding' te zorgen.
De kachel en braai kunnen apart gereserveerd worden mits meerprijs.
RESERVATIE
We raden aan om vooraf een afspraak met Koen in Ottentic in te plannen om het event door te spreken. Dit kan op weekavonden vanaf 19h of op zaterdagvoormiddag. Laat ons weten wat past door een mailtje te sturen naar info@ottentic.be.
De reservatie is pas definitief na betaling van de voorschotfactuur en bevestiging via de website www.ottentic.be/reserveren. Op dat moment wordt de datum van het event geblokkeerd. Een optie nemen, is niet mogelijk.
Bij annulering wordt het voorschot (15% op het totaalbedrag) niet teruggestort.
Ten laatste 4 dagen voor het event dient het definitief aantal personen en het start- en einduur doorgegeven te worden.
EETFORMULES
We stellen een aantal eetformules van onze huistraiteur Dozyn voor. Deze gerechten worden ter plaatste bereid. De organisator bespreekt zelf met huiskok Laurens van Dozyn het gewenste menu, uiterlijk 1 week voor het event. Dit kan via laurenslanssens@gmail.com of tel. 0476/65 65 54. Aanpassingen zijn altijd mogelijk in overleg.
DRANK
Het forfait per persoon van water, frisdrank, koffie, thee en tapbier is altijd inbegrepen. Op de tap zit kwaliteitspils en speciaalbier. We hebben een ruime keuze aan bier in flesjes, wijn en champagne, alsook alcoholvrije varianten. Het verbruik hiervan wordt na het event per geopende fles aangerekend. Eigen drank meebrengen, is niet toegestaan.
Op basis van de doorgegeven uren van het event voorzien wij voor de bediening van de bar minimaal 1 persoon. Vanaf 50 personen is het aan te raden om een extra barman te vragen. De organisator kan er ook voor kiezen om zelf de barman bij te staan. Voor een optimale bediening is de barman een halfuur voor en na het event aanwezig. Gelieve duidelijk te vermelden wanneer de barman aanwezig dient te zijn.
Startuur event: 19u = aankomst barman 18u30
Einduur event: 00u = opkuis barman tot 00u30
BETALING
De betalingen van de factuur zullen geschieden binnen de hoger vermelde vervaldatum. Bij laattijdige betaling is een conventionele intrest van 12% per jaar verschuldigd. Niet betaalde facturen één maand na vervaldatum worden verhoogd met een forfaitaire schadevergoeding van 15% met een minimum van 50 €. Schadevergoeding en intresten zijn van rechtswege eisbaar, zonder dat daartoe enige ingebrekestelling vereist is. Al onze overeenkomsten worden beheerst door het Belgisch recht. Alle betwistingen voortvloeiend uit onderhavige overeenkomst worden beslecht voor de rechtbanken van Brugge.
Laatste aanpassing: juli 2024